הטור היומי: אמש חזיתי באומן / מנחם לס

התחושה שהיתה לי אמש בסיום המשחק בו גולדן סטייט ווריורס ניצחה את שיקגו בולס, בשיקגו, 125-94, היתה שחזיתי באומן.

שחקן כמייקל ג'ורדן לא יהיה בגלל כל הדברים שהוא היה מסוגל לעשות בגין מבנה גוף אידיאלי, 4.5% שומן, כפות ידיים עצומות בגודלן, אתלטיות עליונה, וניתור שלא היה כמותו. אבל מייקל היה בעל מלאכה. סטפן קרי נראה לי אמש כאומן.

לא היה לו את המשחק הגדול ביותר שלו – 25 נקודות עבורו זה חצי יום עבודה – אבל זה לא הנקודות או השלשות. מה שהערצתי אצלו אמש היתה האומנות במשחקו. ראית אנשים שלא מפסיקים לצלם אותו, ורק אותו, כאילו הם חוזים בוירטואוז, לא בשחקן כדורסל. בכוכב רוק שלא היה כמותו. והוירטואוזיות שלו אינה בריחופים, ברגים, ודאנקים. האומנות במשחקו היא הדברים הפשוטים ביותר שהוא עושה, אבל כל מה שהוא עושה – כולל כדרור ומסירה – הם יצירה אומנותית.

אמש, כשהקליעה שלו – והוא הקלעי הגדול ביותר שראה העולם ובזה אין ספק – לא היתה במיטבה הוא חילק 11 אסיסטים, כמה מהם חייבים לשחזר כי הם לא היו סתם אסיסטים – הם היו מלאכת מחשבת – וקטף  7 ריבאונדים, רק אחד פחות מפאו גאסול ופורטיס (הבולס מצאו אחלה יהלום בפורטיס הזה, אגב).

מה שמנצח התזמורת, האמן הזה עושה בעצם היותו על המגרש (ואני מתחיל לחשוב שאפילו מחוצה לו כשהוא סתם עומד על הקו ומלהיב את חבריו כאילו היה שחקן בקבוצת תיכון!) הוא לגרום לשחקנים שבראשי נחשבים לבינוניים כמו ליאונרדו ברבוסה (ואפילו אנדרו בוגוט) להיות הטובים ביותר שהם יכולים להיות. בגללו, ורק בגללו, הברבוסה הזה שיש לו פרצוף של מפגר ולפעמים בעבר (בפיניקס, ובקבוצות אחרות) שיחק כתרנגולת שמלקו לה את הראש, משחק כאילו הוא אול סטאר אחראי ומבוקר. בגללו, ורק בגללו, שחקן כמו איגודלה מקבל באהבה ממש את תפקידו כמחליף, ומוציא ממנו את הטוב ביותר שאפשר.

בגללו, ורק בגללו, שחקנים טובים כדריימונד גרין והריסון בארנס הופכים לטובים מאד אם לא מצויינים, ובגללו, ורק בגללו, קליי ת'ומפסון עלול לעשות את נבחרת ארה"ב.

אמש ראיתי משהו שלא ראיתי מעולם לפני כן: סטפן קרי, מכונת תנועה מתמדת שמשאירה כל מגן ללא אוויר, מצא טריק חדש: כשג'ימי באטלר (או דריק רוז שהיה מצויין אמש) שומרים עליו צמוד מאד, הוא משתמש בחסימות של שחקני קבוצתו טוב יותר מכל שחקן אחר בהסטוריה להשתחרר. אבל כשהם עדיין הצליחו איכשהו להיצמד אליו, הוא החל לברוח מהם (לפחות פעמיים) בדבר שמעולם לא ראיתי לפני כן: הוא ברח מהם בכניסה בין חבר קבוצתו שהיה אמור לשמש כחוסם, לבין שומרו! לא מימין או משמאל, אלא ב-י-ן! אני לא יודע אם זה היה תרגיל מתוכנן או לא, אבל לפחות פעמיים הוא ניכנס בין איגודלה ומקדרמוט, ופעם נוספת בין שניים אחרים, ולפתע הוא משוחרר לחלוטין!

לבוא מזרחה ולרסק את הקאבס והבולס בביתן תוך יומיים צורך קבוצה מיוחדת מאד במינה, וזה מה שקרה עם הווריורס. אמנם כשהם הפסידו לדטרויט זה היה הפסד שני משלושה, אבל כשאמש ראיתי במצב אחד את סטפן קרי עומד על הקו ומעודד את חבריו, ומעליו התנוסס דגל ה-"72" של הבולס, היתה לי תחושה שהמספר הזה עומד להשתנות העונה למספר יותר גדול.

אני מנסה לשנוא את הווריורס בגלל שהם קבוצה מערבית, ואיני מסוגל. הם נחמדים מדי, מהראשון עד האחרון, כולל לוק וולטון. את הספארס אינני סובל לא בגלל פופ – האמינו לי שבתוכי תוכי אני מעריץ את הפלח הדפוק הזה עם הז'קטים שלו משוק הפשפשים, שהוא גדול המאמנים מאז ומעולם – אלא בגלל הבכיות והפלופים שלהם. עוד לא היתה שריקה נגד שחקנים כטים דנקן, מאנו ג'ינובלי, וטוני פרקר (ומהם זה השתלט על שאר השחקנים) שלא נתקבלה בפרצוץ בוכה, מוחה, מתרעם, ומקטר. גם הפלופים שלהם יוצאים לי מהתחת.

הווריורס? עדיין לא ראיתי טענה או בכייה אמיתית אחת. שחקנים כקליי ת'ומפסון או הריסון בארנס משחקים בהבעת פנים אחת – חוסר הבעה מחלט; רובוט; אפילו מין פני גולם שלא בוכה, לא צוחק, ולא מביע דבר מלבד קורע לך את הצורה עם עוד סל מטרף. סטפן? במקרה הגרוע ביותר הוא מחייך. אני מנסה להשוות זאת עם הפרצוף הבוכה ומתחנן של טים דנקן, וזה ההבדל בין שתי הקבוצות.

והדבר האחרון שגורם לי להעריץ ולסגוד ממש לקבוצה הזאת היא הקלות בה היא עושה דברים. הצורה בה שחקניה משתחררים משמירה חייבת סגידה ממש. הכל נעשה שם בכזאת קלות שאתה שואל את עצמך למה אצל האחרים זה נראה כה קשה.

המסקנה? יש משהו מיוחד מאד בקבוצה הזאת שאינך יכול בדיוק לשים עליו את האצבע. הם פשוט כאלה טובים, וזהו זה. כל מה שנשאר לנו לעשות זה להעריץ , להוקיר, וליהנות מהתופעה הזאת שהיא שונה כל כך ממשחק של כל קבוצה אחרת.

כדי להיות הקבוצה הטובה בהסטוריה הקבוצה הזאת חייבת לזכות באליפות ולסיים בין 70 ל-74 נצחונות. אנחנו עדיין לפני אמצע העונה והכל יכול עוד לקרות.

אז בואו לפחות נהנה מהם כל זמן שאפשר.

 

X

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
64 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סולי
סולי
21/01/2016 14:27:36

מסוג הקבוצות שאתה מחפש למה לשנוא אותם ולא מוצא- אולי העובדה שהם משחקים במדים צהובים-כחולים עם כל הקונוטציות השליליות שבאות עם זה..

מתן גילור
21/01/2016 15:26:44
Reply to  סולי

+1
רק המדים עושים לי בחילה. חוץ מזה מדובר על חבורה של שחקנים מעולים ובראשם היהלום שבכתר. הבאסה היחידה שהוא לייט בלומר מה שאומר שאין לנו עוד הרבה שנים ליהנות מהפלא הזה.

רביד אראל
רביד אראל
21/01/2016 20:08:33

הוא אולי לייט בלומר אבל סגנון משחקו לא מתבסס על אתלטיות ככה שהוא ומשחקו כנראה יתבגרו בצורה מעולה אז אני מהמר שבגיל 35 ומעלה עוד נהנה מהפלא הזה

מתן גילור
21/01/2016 20:25:29

אולי לא על אתלטיות, אבל על היכולת לרוץ 30 דקות מעבר לחסימות ולהכתיב קצת משחק רצחני. זה מתחיל לרדת משמעותית החל מגיל 30. גם היכולת של הגוף לעמוד בעומסים וזה משפיע על כל המשחק. אפשר לראות ירידה גם אצל שחקנים אחרים שלא התבססו על אתלטיות עוד הרבה לפני גיל 35. בגדול, היחידים שיכולים להישאר יחסים בשיא עד הגיל הזה הם ענקים שזה זזים יותר מדי.

סטפן
סטפן
21/01/2016 21:44:38

אל תשכח שהוא שיחק שלוש שנים במכללות וזאת רק העונה השביעית שלו בליגה הוא 28 במרץ אני מאמין וכדאי לך גם להאמין שבעונה התשיעית (עוד שנתיים) שלו הוא עדיין יהיה במצב מצויין (אלא אם כן נפצע) תראה את ריי אלן הוא עדיין רץ הרבה גם בגיל מאוחר מאוד

מתן גילור
21/01/2016 21:56:23

העונה האחרונה בה אלן עבר את רף ה-20 נק' למשחק היתה כשהוא היה בן 31 וגם אז היתה זו עונה מקוצרת. עוד לא נולד המנייאק שהצליח לעצור את הזמן וההזדקנות. מתחילת העשור הרביעי מתחילה ירידה איך שלא תהפוך את זה. הלוואי ואני טועה, אבל אני לא רואה מצב שבגיל 35 הוא נותן 35 נק' עם שלשות ושליש מגרש כדבר שבשגרה.

סוס מעץ
סוס מעץ
21/01/2016 14:28:03

סוף סוף יצא המרצע מן השק
כתבת על קבוצה נהדרת באופן נהדר
תודה

שמייקל
שמייקל
21/01/2016 15:44:53

ולחשוב שאתמול הימרת על שיקגו…
אני לא סובל את הספרס מאז הפצצות לפנים של נאש והניצחון המלוכלך על פיניקס הגדולה בגמר המערב.

עגל
21/01/2016 15:55:41

גם לי הוצאת את המילים מהפה. אני לא שונא אותם אבל די מתעב את הפוזות שלהם והצביעות בהתבכיינות הבלתי פוסקת שלהם, ודווקא מעדיף בהרבה את הספרס.
עדיין, הצורה שבה הם משחקים היא ללא תקדים בהיסטוריה, וסטף הוא אקזמפלר יוצא צופן במיוחד. ממש יהלום.
מנחם, למעשה הטור הזה חוזר על דבריו של הבן השחור אחד לאחד.
מתן צודק שחבל שקרי התחיל כל כך מאוחר; לדעתי בגלל זה הוא לא יחשב כאחד הגדולים ביותר, פשוט לא נשאר לו מספיק זמן. בואו נקווה שהוא ישאר בריא ואנחנו נמשיך לחזות בפלא המרקד.

דובי
דובי
21/01/2016 16:03:47
Reply to  עגל

קארי כבר נחשב, בצדק, לקלעי הכי גדול שהיה.
עוד שני תארי mvp ושתי אליפויות והוא יתחיל לדגדג את הגדולים

שמייקל
שמייקל
21/01/2016 17:36:49
Reply to  עגל

קרי בן 27 לא 57…והוא אחד משני הגדולים ביחד עם מג'יק בעמדתו. הוא שילוב של רכז NBA טוב מאוד והקלעי הגדול בהיסטוריה בגוף אחד, זה כאילו גולדן סטייט משחקים עם 6 שחקנים!

מתן גילור
21/01/2016 17:46:11
Reply to  שמייקל

אני לא יכול לדעת בוודאות, אבל לדעתי מה יש כאן הטיית רטרוספקטיבה משמעותית כי הבחור בפיק מטורף (בדיוק כמו אותם אנשים שטענו בשיאם של כל מיני שחקנים שהם פוטנציאל להיות יותר גדולים ממייקל). הוא אולי פוטנציאל להיות טופ 2 בעמדה, אבל אני לא חושב שאם הוא פורש היום עוד 5 שלא לומר 10 שנים מהיום מישהו ידרג אותו מעל איזזאה, סטוקטון או אוסקר.

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2016 19:27:25

במילה אחת -אליפויות. זה הדבר היחיד שיכריע איפה ימוקם בסוף הקריירה. mvp אחד ועוד אחד בדרך. זה אומר שברמה האישית הוא ישיג את מה שצריך. מה שנשאר זה הצלחה קבוצתית.

גור גולן
גור גולן
21/01/2016 19:38:53

אני מסכים לחלוטין

מתן גילור
21/01/2016 19:43:19

גם. כפי שכתבתי בעבר אלה שני הפרמטרים החשובים ביותר. בכל הנוגע להשפעה על המשחק ופופולריות הוא יהיה שם אם לא כבר שם. הואיל והוא לייט בלומר יהיה לו קייס בעייתי מבחינת מספרים (ממוצעים ואבסולוטי). בגלל זה, עבורו, זכיות ובחירות חשובות יותר מאשר לשחקנים כמו ווילט או אוסקר.

גלעד
21/01/2016 19:47:28

הוא לא כל כך לייט בלומר.
ממוצעי הקריירה שלו קרובים ל-22 נקודות ו-7 אסיסטים באחוזים מעולים.
הוא תמיד היה שחקן מצוין עד שבעונה שעברה הוא נהיה סופרסטאר ו-MVP

מתן גילור
21/01/2016 20:29:10

בדוק את הממוצעים של דוראנט/שאק/לברון/קובי בשלב הזה של הקריירה ותבין על מה אני מדבר. אלה העונות לחזק בהם את המספרים, כי מעל גיל 30 אתה כבר יורד בדקות והממוצעים מתחילים להיפגע. כמובן שגם לאבסולוטיים את נע בקצב נמוך יותר.

גור גולן
גור גולן
21/01/2016 21:20:42

כמה שנים אתה רואה את קרי ממשיך להיות בשיא? אני רואה אותו לפחות 5 שנים בטופ 5 של הליגה.

מתן גילור
21/01/2016 21:39:09

גור, אני מסכים איתך. 5 שנים של טופ 5 מבחינת ההקבלה ההיסטורית זה וויד. זה לא דאנקן/קובי/לברון.

גלעד
21/01/2016 21:41:43

אם הוא לוקח למשל 3 MVP ו3 אליפויות (אחד כבר) אז זה יותר קרוב ללברון/קובי מאשר לוויד

מתן גילור
21/01/2016 21:52:37

גלעד, בדיוק, ולכן בתחילת השרשור כתבתי "בגלל זה, עבורו, זכיות ובחירות חשובות יותר מאשר לשחקנים כמו ווילט או אוסקר."

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2016 22:01:07

מתן הוא לא כל כך לייט בלומר, הוא בעונה בשביעית בליגה, כלומר בדיוק באמצע הקריירה אם נניח הוא פורש בגיל 35. מאחר והוא לא מסתמך יותר מדי על האתלטיות אלא על קליעה אבסולוטית הוא יוכל להאריך את הקריירה אפילו עד גיל מבוגר יותר. מספיק להסתכל על ריי אלן שאפילו העונה, אם הוא רוצה, יכול למצוא קבוצה.
ה״בעיה״ שלו מבחינת מספרים מוחלטים היא שהוא ״ביזבז״ שנתיים נוספות במכללות (ושלוש יותר מלברון, קובי ויצאי התיכונים). מצד שני, אולי זה יתרום להארכת הקריירה כי הוא חסך שנתיים אינטנסיביות והגוף שלו אמור להיות קצת יותר עמיד.

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2016 22:03:34

הוא כבר בעונה רביעית עם מעל 23 נקודות למשחק, לא רע בכלל, ובשתי העונות הראשונות הוא העמיד ממוצעים של 18 למשחק (הרבה יותר מקובי, למשל,)

מתן גילור
21/01/2016 22:09:57

לקובי בהגיל הזה כבר היו 5 עונות של מעל 25 נק' למשחק. את העונה של גיל 27 הוא סיים עם מעל 35 למשחק. לשניהם לקח 3 עונות לעבור את ה-20, אבל משם קובי המריא (מבחינת מספרים הכוונה) בעוד שקרי רק העונה המריא.

אני רק שאלה
אני רק שאלה
21/01/2016 22:42:23

כי כל החבר'ה שצינתם הגיעו ישר מהתיכון או גג שנה אחת
הוא היה 3 שנים בקולג', מראש הקריירה שלו תהיה סטטיסטית קצרה יותר

מתן גילור
22/01/2016 7:09:09

שוב כותב, לקח לו 7 עונות לעבור פעם ראשונה את רף 25 נק' למשחק. זה האבא והאמא של לייט בלומר לשחקנים ברמה הזו. וכשאתה מגיע מהמכללה, אתה אמור להגיע לנק' ציון יותר מהר מאשר מהתיכון.

יאיר הורניק
יאיר הורניק
21/01/2016 16:02:08

ללא ספק אחת הקבוצות המרהיבות שראתה הליגה! אני אומר לכל מי שמחפש סיבות לשנוא אותם וממציא אין סוף תירוצים בשביל זה, תפסיקו עם זה ומהר ותתחילו להנות מכדרוסל אבסולוטי. כל משחק שלהם זה חוויה וקרי הוא באמת פנומן. עם כל הרצון שלי שקליבלנד ודייויד יזכו באליפות, אני נהנה מכל שנייה שקרי והחברים עולים למגרש.

צביקה
צביקה
21/01/2016 16:03:30

מישהו הביא אתמול או שלשום משחק של קארי מעונת הרוקי שלו, שיש בו כבר את כל הקסם: 42 נקודות, 7 ריבאונדים 8 אסיסטים, כ-10 הנקודות האחרונות ל המשחק שהכריעו את הנצחון – תכלס החבילה השלמה…

MBK
MBK
21/01/2016 16:09:02

תרשה לי לחלוק עלייך
צפית ברב-אומן
השחקן הכי כיפי לצפייה בליגה ביי פאר

מזכיר לי את משחק המחשב NBA JAM כששחקן היה קולע 3 רצוף וצולף כדורי-אש
he is on fire !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!k

גור גולן
גור גולן
21/01/2016 19:38:01
Reply to  MBK

+1

קפיצת בורג ראש
קפיצת בורג ראש
21/01/2016 16:20:01

טרול מגעיל במיוחד
— נמחק-

bobo
bobo
21/01/2016 16:27:07

טרול מעיק. לך כבר לוואלה.

גלעד
21/01/2016 16:32:45

מסכים.
פשוט כיף לראות אותם וסטף פשוט מדהים (אגב תוך 2-3 משחקים הוא מגיע ל10000 נקודות בקריירה. אולי נגד ס"א

דורון האסטבן
דורון האסטבן
21/01/2016 17:37:30

מי ששומר על פנים חתומות כמו בראנס או אחרים
ולא ימהר להתלהב או להתבאס אחרי סל או החטאה
שומר על איזון מפני ניפוח איגו או מפלה מהאיגו ואז
ישחק טוב יותר.
למרות שזה אולי פחות ימצא חן בעיני האוהדים.
ראו את כספי אחרי משחק טוב מאד יש נפילה או פציעה
אם היה מצנן את ההתלהבות ושומר אנרגיה למשחקים
הבאים היה ממש טוב.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
21/01/2016 17:39:24

טור נפלא הוא באמת אומן קארי,
גם אתה אומן כתיבה כמו שכתבתי לפני.
תודה רבה, מנחם.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
21/01/2016 18:14:09

קשה לא לחייך מהתיאור על ברבוסה
ותמיד מצחיקה הכתיבה על פופ, מניח שגם אוהדי
הספרס התרגלו לצחוק בקול, כי זה תמיד משעשע.
טור מהנה ביותר.

Dror2
Dror2
21/01/2016 18:18:56

אם כספי היה משחק בלי התלהבות הוא לא היה צגיע לכלום, בטח לא לnba

מנחם לס
מנחם לס
21/01/2016 18:59:23
Reply to  Dror2

לכספי אין ברירה. הוא חייב התלהבות כדי להיות שחקן חמישייה ב-NBA לחפות מעט – ולהוסיף נופך – לרמת כשרון בינונית

מייק
מייק
21/01/2016 18:48:28

נחמד אבל אתה נחמד מדי הפעם …
קרי מעולה , אבל הוא בן אדם כמו כולם .
התכונה הכי גדולה שלו היא הצניעות הוא מלהיב את החברים לשחק איתו עושה כל אחד בשלוש דרגות יותר טוב .
ליאנדרו ברבוסה לא מסכים הוא שחקן ענק .
ליאנדרו יכול לקחת עליו ולנצח כל משחק לבד עפי שעשה לבראיינט עם הליקרס בשיאם במדי פניקס לבד .
עובדה הניצחון על ארגנטינה לא מזמן .
בגדול קצת קוטבי מדי גם לחיוב גם לשלילה , לא צריך העולם לא שחור לבן הוא מלא בגוונים של אפור .

וחוץ מזה תודה הפעם על מה שכתבת בכל זאת העלה לי חיוך.

מנחם לס
מנחם לס
21/01/2016 19:00:05
Reply to  מייק

ברור שהוא בנאדם. אלוהים ישנם רק שניים: זה שבשמיים ומייקל

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2016 19:34:27
Reply to  מנחם לס

אני הייתי בטוח שזה מייקל ובריאן סקלבריני…

רביד אראל
רביד אראל
21/01/2016 20:11:50

10- לך ולמנחם על מייקל אבל 10000000+ לך על בריאן סקאלבריני

מייק
מייק
22/01/2016 2:05:02
Reply to  מנחם לס

חחח
אלוהים יש רק שניים …
בסוף אהפוך להיות מחסידיך ואולי אגיע אפילו למפגש הופס …
תמשיך להיות נחמד מה רע ?
גם ביקורת קשה מאד אפשר לכתוב נחמד …

גור גולן
גור גולן
21/01/2016 19:37:45

פוסט נהדר!
הדבר היחיד שחסר לו בשביל להיחשב אחד מהגדולים בהיסטוריה זה אליפויות! והוא יעשה את זה. יש לו עוד 5 שנים בשיא לפי דעתי.
מעולם לא ראיתי וירטואוז כזה. ואני מסכים לגמרי עם זה שאי אפשר למצוא משהו רע בהם.

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2016 19:38:15

פוסט כיפי ומהנה. מנחם, לדעתי בגלל שאתה גר בשארלוט לא יצא לך לראות מספיק משחקים של הווריורס בשביל להתלהב כבר מזמן. ברור שראית בפלייאוף וגם לא מעט בעונה הסדירה אבל בתכלס הווריורס נראים ככה, פחות או יותר, כבר שנה וחצי. גם בעונה שעברה הם היו סופר קבוצתיים וקבוצת שלשות נדירה.
העונה, בלי שום שינוי פרסונלי אלא רק בעקבות שינוי והתקדמות של שחקנים, הם השתפרו עוד קצת.
אולי זה אותו מחסום פסיכולוגי שכתבת עליו אתמול שגרם להם להרגיש העונה שהם כך כך טובים, אבל לא מהמקום של עודף בטחון אלא פשוט בטחון ביכולת שלהם.

מנחם לס
מנחם לס
21/01/2016 19:58:34

אתה צודק בכל מלבד בזה שלא ראיתי אותם מספיק. לא משנה היכן אתה גר, כאן רואים הכל

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2016 21:16:56
Reply to  מנחם לס

הכוונה היתה בגלל הפרשי השעות והעובדה שמשחקי הבית שלהם משוחקים כשאצלך כבר לילה אבל עדיין יש להם בערך 15 משחקים במזרח בשעות נורמליות. יכול להיות שזו העובדה ששנה שעברה הם היו תחת סימן שאלה וחובת הוכחה ואחרי הפלייאוף לא קיבלנו מהם סימן קריאה. לכן, חצי העונה הזו מהווה סימן קריאה מבחינת כולנו.

LJ
LJ
21/01/2016 20:08:58

נותן עונה וחצי מטורפת וכבר בטופ של ההיסטוריה? לאן עפתם פה? יש שחקנים פעילים בליגה שנכון לעכשיו גדולים ממנו.

asi
asi
21/01/2016 20:58:49

מאז סקרמנטו של וובר סטויאקוביץ ושוקולד לבן לא זוכר קבוצה כל כך מושלמת והרמונית התקפית. אולי הפיניקס עם נאש. במקום לחפש מקומות ולדרג צריך רק לצפות ולהנות. קלאסיקה.

אני רק שאלה
אני רק שאלה
21/01/2016 22:44:08
Reply to  asi

ס"א… מאז 1999

אפלטון
אפלטון
21/01/2016 21:09:43

נו טופ, מה שנכון זה שקשה לשנוא אותם את החבר'ה האלה.
אבל כמו שכבר כתבתי, הם נחמדים מדי לטעמי, משחקים יפה מדי וקולעים יותר מדי. עד כאן הדברים השליליים.
חוץ מזה הם אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה וזה עם המגבלות הטבעיות של חוסר השחקן אוטם צבע שעל זה הם מחפים במלחמה קבוצתית בצבע התנועה בלתי.פוסקת.
אחת העונות המרשימות שאני זוכר מקבוצה

קפיצת בורג ראש
קפיצת בורג ראש
21/01/2016 21:31:52
Reply to  אפלטון

טרול מגעיל במיוחד
— נמחק-

אפלטון
אפלטון
21/01/2016 22:55:19

לא היה כזה מגעיל, דווקא טרול חמוד. לא צריך למחוק כל עוד לא מקללים

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
21/01/2016 23:32:30

מבנה גוף "אידיאלי" משתנה בהתאם לחוקים, שיטות אימון ופילוסופיות משחק חדשות.

המאמן
המאמן
21/01/2016 23:40:52

"בעל מלאכה".. כאילו שלמייקל לא חסרה מוטיבציה..

מנחם לס
מנחם לס
22/01/2016 0:38:24
Reply to  המאמן

לבעלי מלאכה אין מוטיבציה? מה הקשר?

oron
oron
22/01/2016 0:01:51

+100

דורון האסטבן
דורון האסטבן
22/01/2016 1:09:37

למנחם ודרור2 תיקנתם אותי והרי שאתם צודקים לגמרי,
כספי חייב התלהבות,
מה שמייפה את המשחק שלו לכל עין,
הוא לא יכול להיות כמו ברנס או דורון שפר עם קרח
בעורקים, אני מתכוון שאחרי שהמשחק נגמר
שיהיה בהערכה עצמית טובה,
אך לא אגו שמסתנן כמו אצל כל אחד מאיתנו
ועלול לחבל במשחק הבא,
האיגו מנפח ואז הוא עלול לגרום לשחקן להתכונן
פחות טוב לזלזל באימון ומשחק…
תודה לכם על התיקון.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
22/01/2016 1:12:25

מאד מצחיק הקטע של אפלטון בפיסקה הראשונה
ותגובתו של מנחם על אלוהים.
🙂

המאמן
המאמן
22/01/2016 1:19:02

מייקל היה "עונה" לכינוי מהסוג הזה ב-55 נקודות, 15 ריבאונדס, 10 אסיסטים וסדרת הטבעות מהדהדת על הפדחת של שחקן הציר של הקבוצה היריבה. ואז בטח בראיון של סוף המשחק הוא היה אומר משהו בסגנון "אני חושב שעשיתי מלאכה לא רעה הלילה…"

מייק
מייק
22/01/2016 2:09:01
Reply to  המאמן

התכונה המיחדת את מייקל אותו ואת הדוקטור יכלו לשהות מהלך בעיצומה של תנועה גם באויר.
לא ראיתי חוץ משני אלו ווילט מישהו המסוגל לכך .

מייק
מייק
22/01/2016 2:09:22
Reply to  מייק

לשנות .

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
22/01/2016 2:39:35

הגדולה של סטף לא קשורה בכלל לסטטיסטיקות או אליפויות וMVP עם כל הכבוד להם.

הוא משנה את הכדורסל. לפעמים הוא גורם לי לחשוב ולקוות שהוא אולי יכול להשמיד את המשחק. ואין דבר יותר יפה מזה.

רובי
רובי
22/01/2016 18:59:30

לגביי המספרים שלו הוא עדיין כפי שאמרתם אמר רכז וקלעי בגוף אחד שיודע מתיי לתפקד כאחד ומתיי כאחר . ואני לא מתכוון קלעי כזה שלוקח ומשחק אחד על אחד אלא כזה שפתואם מוותר על הכדור ומתחיל לנוע ולחתוך בלי כדור ובלי להתעייף ולהתחיל להחטיא ולצאת מפוקוס .

ההשווואה למייק היא נכונה מבחינת ההשראה שהוא מספק ההשווא לכל השאר ולמייקל מבחינת מספרים היא לא נכונה כי רכז שקולע יותר מדיי הוא לא רכז ומפריע למשחק . אי אפשר לכמת או להגדיר פוינט גארד בנקודות ובכלל במספרים .

הגדולה שלו שהוא משהו חדש מאין גארד על שיודע מתיי להפוך לקלע שמשחקים בשבילו ומתיי להפעיל את האחרים ויש לו את נשק יום הדין של שלשות במתפרצת ובמעבר באחוזים מדהימים מטווחים בלתי אפשריים ובאופן קבוע . לזה הוא מוסיף משהו שעליו הוא לא מקבל מספיק קרדיט וזאת יכולת מסירה טכנית בימין ובשמאל באופן שווה ובדומה לשאראס פיט מארוביץ' או נאש ובשונה מהם הוא לא מחפש את המרהיב אלא את היעיל .
הייתי אומר שיכולת המסירה שלו היא ג'ורדנית ביעילות שלה כשהוא מוסר כמה מסירות מרהיבות כפי שג'ורדן היה קולע כמה סלים מרהיבים אבל רוב הזמן הוא מחפש את המסירה הפשוטה לשחקן הפנוי בזווית הנכונה ולאוו דווקא לאסיסט אלא למצב נוח כפי שמייקל היה מחפש תמיד את הבל הקל ואת שתיי הנקודות הטוחות ורק כשאל הייתה ברירה היה עובר למשהו אחר ומרהיב